Dernek Danışmanlığı

Dernekler yüzbini aşan ve günden güne artan sayılarıyla ülkemizde sivil toplumun temelini oluşturmaktadırlar. Kar amacı gütmeyen ve gönüllülük esaslı tüzel kişilikler olan derneklerin iş ve işlemleri yürütülürken yönetim ve denetim organlarının sorumluluğunda olan bir çok husus göz ardı edilebilmekte, ne kadar iyi niyetle hareket edilse de adli ve idari yaptırımlarla karşılaşılmakta, olumsuzluklar yaşanabilmektedir.

Derneklere yönelik rehberlik ve danışmanlık işlemleri ülkemizde genelde muhasebeciler tarafından veya bazı derneklerde aldığı görevlerle edindiği kısıtlı tecrübeyi iş hayatına yansıtan kişiler tarafından  yürütülmektedir.

Sektördeki bu eksikliği giderme hedefiyle kamuda kariyer mesleklerde uzman personel sıfatıyla uzun yıllar görev yapmış bizler bir araya gelerek profesyonel hizmet vermeyi amaç edindik.

Bu kapsamda; derneklerin işlemlerini mevzuata uygun bir şekilde yürütmelerini ve bilgiye pratik bir şekilde ulaşabilmelerini sağlamak amacıyla derneklere bilgi sunmaktayız.

STK Rehberim; alanında Türkiye’nin en iyi kadrosu ile siz STK temsilcilerine mevzuat danışmanlığı hizmeti sunmaktadır.

Dernek Kurulurken Hangi Belgeler Gerekir?

Dernek danışmanlığı almak istiyorsanız kuruluş sürecinde gerekli olan belgelere aşağıda yer verilmiştir:

1- En az 7 gerçek ya da tüzel kişi tarafından doldurulmuş, imzalanmış kuruluş bildirim formu,

2- Kurucular tarafından her sayfası imzalanmış, bir adet dernek tüzüğü,

3-  Dernek kurucuları arasında tüzel kişiliklerin bulunması halinde; bu tüzel kişilerin unvanı, yerleşim yeri ve kuruluş belgesi ile tüzel kişiliklerin organları tarafından yetkilendirilen gerçek kişi de belirtilmek kaydıyla bu konuda alınmış kararın  örneği,

4- Kurucular arasında yabancı uyruklular varsa, bunların Türkiye’de yerleşme hakkına sahip olduklarını gösterir belgelerin örnekleri,

5- Dernek yerleşim yeri tapuda mesken olarak gösterilen yerde olacaksa, apartman sakinlerinden oy birliği ile onay alındığını gösteren muvafakatname,

Dernek danışmanlığı hizmetimiz sayesinde evrakları kısa sürede hazırlayabilir, eksiksiz olarak tamamlayabilirsiniz. Belgelerin tamamlanması ardından kuruluş evrakları dernek yerleşim  yeri sivil toplumla ilişkiler birimine teslim edilmesi gerekmektedir.

Yukarıda yer alan belgeler ile dernek kurucu üyelerinden birisi tarafından il sivil toplumla ilişkiler müdürlüğüne başvuruda bulunulur. Başvuru sahibine kuruluş bildirimi ve eklerinin alındığına dair Alındı Belgesi (EK- 1) verilir ve dernek, kütüğe kaydedilir.

Dernek Kurulduktan Sonra Yapılacak İşlemler Neler?

Dernek danışmanlığı hizmeti sadece derneğin kuruluş sürecini kapsamaz. Dernek kurulduktan sonra yapılması gereken bazı işlemler de vardır.

Dernek tüzel kişilik kazandıktan sonra tutulması zorunlu olan dernek defterleri matbaadan satın alınarak,  İl Sivil Toplum Müdürlüğü veya noterden tasdik ettirilmektedir. Sizlere sunduğumuz hizmet içerisinde ek bir ücret talep etmeden dernek defterlerinin temin edilmesi de mevcuttur. Dernek faaliyetlerinin yürütülebilmesi için aşağıda yer alan sürecin de gerçekleştirilmesi gerekir;

  1. Dernek geçici başkanı tarafından karar defterinde DERBİS şifresinin alınmasına dair karar alınır ve bir dilekçe ile DERBİS şifresi talep edilir.
  2. Dernek kaşesi bastırılabilir.
  3. Vergi dairesinden vergi kimlik numarası alınır.
  4. Kurucu üyeler arasında, ilk genel kurul gerçekleşene dek görev dağılımı yapılır.
  5. Dernek beyannamesi takip eden yılın 1 Ocak-31 Nisan tarihleri arasında doldurularak DERBİS üzerinden bildirilir.

Dernek danışmanlığı hizmetleri sayesinde bu süreci en iyi şekilde yürütmeniz mümkündür. Firmamız konu hakkında profesyonel çözümler sunarak size destek olmaktadır.

Dernek Tüzüğü Nasıl Hazırlanır?

Dernek danışmanlığı hizmeti alınmasında önemli bir unsur da tüzük hazırlanması süreecidir. Dernek tüzüğünün dernek amaç ve çalışma konularının tamamını kapsayıcı olarak hazırlanması, yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygun hazırlanması, mevzuat değişikliklerinde dernek tüzüğünün güncelliğini yitirmeyecek şekilde hükümler içermesi son derece önemlidir.

Dernek tüzüğü sonradan ancak Dernek genel kurulunca ve üyelerin 2/3 çoğunluğunun onayı ile değiştirilebilir.

Eğer dernek kurmak istiyorsanız tüzükte bulunması zorunlu olan unsurlar aşağıda belirtilmiştir;

  1. Dernek adı,
  2. Derneğin yerleşim yeri merkezi,
  3. Dernek amacı, amacı yapabilmek için gerçekleştirilecek faaliyetler,
  4. Derneğe üyeliğin nasıl olacağı, üyelikten nasıl çıkarılacağı,
  5. Genel kurul görev ve yetkileri,
  6. Genel kurulun nasıl toplanacağı, toplanmaya dair ayrıntılar,
  7. Yönetim kurulu ve denetim kurulu gibi organların görevleri, yetkileri, nasıl seçilecekleri, yedek üyelerin sayıları
  8. Uluslararası faaliyete dair ayrıntılar,
  9. Derneğin iç denetim şekilleri,
  10. Üyelerin ödeyeceği giriş ücreti ve yıllık aidatların belirlenme şekli.

Dernek Defterleri

Dernek danışmanlığı hizmeti ile dernek defterlerinin usule uygun tutulmas sağlanmakta ve karşılaşılabilecek adli ve idari işlemlerden korunulabilmektedir. Derneklerin tutmak zorunda oldukları defterler; işletme hesabı veya yevmiye defteri, karar defteri, üye kayıt defteri, ve evrak kayıt defteridir. Dernekler bunların dışında alındı belgesi kayıt defteri, demirbaş eşya kayıt defteri vb. tutulması zorunlu olmayan defterleri de tutabilirler.

Dernek danışmalığı alarak gerek kuruluş sürecini, gerekse kuruluş ardından işlemleri en iyi ve sorunsuz bir şekilde gerçekleştirmek istiyorsanız, alanında uzman, kariyer mesleklerde kamu sektörü deneyimi de olan profesyonel çalışma arkadaşlarımız size yardımcı olmaktadır.

Whatsapp
Merhaba 👋
Nasıl yardımcı olabiliriz ?